Trobades

10 anys del Museu de Sant Boi de Llobregat

divendres 12 de mar, 10:06h

Aquest mes de març estem de celebració. I és que, el proper dia dia 26, farà 10 anys de l’obertura al públic de la nostra seu central Can Barraquer, l’antiga residència del Conseller en cap Rafael Casanova, després de dècades de reivindicació i recuperació, tot deixant al descobert restes arqueològiques i que, gràcies a emprar tecnologia innovadora en el recorregut de la proposta museística, l’ha convertit en un gran referent museístic a la comarca.

A més de Can Barraquer, s’incorporava un altre nou equipament patrimonial, la Torre de Benviure, que junt amb les ja Termes romanes (inaugurades el 1998 i que avui ja són un Bé Cultural d’Interés Nacional) han fet del nostre Museu un complex de diversos espais dedicats a la interpretació i divulgació de diversos moments de la nostra història col·lectiva (baix imperi romà, alta edat mitjana, edat moderna…).

Malgrat no trobar-nos en el millor dels moments (conseqüència de l’impacte de la pandèmia), volem celebrar-ho amb tots i totes vosaltres. Al llarg d’aquest 2021, hem previst el desenvolupament de diverses activitats, com visites, itineraris, exposicions i d’altres propostes interessants que us anirem desvetllant els propers mesos i sempre en funció de les possibilitats de cada moment.

CONVERSES AL MUSEU – 2021. Trobades virtuals de Primavera:

- 1ª sessió: “TERMES ROMANES: DIFUSIÓ I VISIÓ DES DEL SEGLE XXI”.
Dijous, 25 de març, a les 19 hores (emissió via Zoom, inscripció prèvia obligatòria).

Dirigida per Josep Maria Solias, doctor en Història Antiga i Arqueologia per la Universitat de Barcelona, autor d’una tesi sobre la distribució de poblament romà en el Baix Llobregat, qui ens parlarà d’aquest espai tot sent acompanyat d’en Iulius Anicetus, un dels antics pobladors de la vila romana de Sant Boi de Llobregat.

Vídeo íntegre de la conversa: “TERMES ROMANES: DIFUSIÓ I VISIÓ DES DEL SEGLE XXI“.

- 2ª sessió: “EL CAMÍ RAL A SANT BOI DE LLOBREGAT”.
Dimecres, 7 d’abril, a les 19 hores (emissió via Zoom, inscripció prèvia obligatòria).

Conversa entre Roc Benviure (el soldat sentinella de la Torre de Benviure) amb la Fàtima d’Almafar, la seva enamorada resident a l’altra banda del Montbaig i que parlaran de la història, característiques i de les relacions que s’establien al llarg de l’antic “Camí Ral”.

Vídeo íntegre de la conversa: “EL CAMÍ RAL A SANT BOI DE LLOBREGAT“.

- 3ª sessió: “RAFAEL CASANOVA I EL MUSEU DE SANT BOI”.
Dimecres, 28 d’abril, a les 19 hores (emissió via Zoom, inscripció prèvia obligatòria).

Conversa entre la Vanessa Martín, historiadora de l’Art (col·laboradora del nostre Museu) i Carles Serret, director del nostre Arxiu Històric Municipal i biògraf de Rafael Casanova. Parlaran de la vinculació del Conseller en Cap de Barcelona (1713-1714) amb la nostra ciutat i de l’estreta relació del personatge amb la nostra església parroquial, on resta enterrat.

- 4ª sessió: “EL PAISATGE NATURAL I CONSTRUCCIONS TRADICIONALS A SANT BOI”.
Dimecres, 12 de maig, a les 19 hores (emissió via Zoom, inscripció prèvia obligatòria).

Conversa entre Xavier Sánchez, investigador especialitzat en l’entorn geogràfic santboià i Josep Maria Cervelló, geòleg i mestre, que ens descobriran algunes de les restes arquitectòniques (i les seves funcionalitats) que s’amaguen al Montbaig.

Inscripcions: mitjançant correu electrònic, indicant la sessió que us interessi, a museusantboi@gmail.com o amartin@santboi.cat i rebreu la confirmació (amb suficient antel·lació) amb l’enllaç que us permetrà accedir a l’acte.