Activitat - Activitats especials -> Monogràfics -> Totes les activitats

Vols saber més coses de l’art Romànic?

Cicle al museu de Sant Boi de monogràfics d’art romànic

Cicle al museu de monogràfics d’art romànic.

Comenceu l’any amb el propòsit de saber més coses sobre l’art romànic. 19 i 26 de gener i 2-9-16 de febrer de 2018 (tots els divendres). De 2/4 de vuit a nou del vespre. Impartits per Josep Parés Castillo i amb la col·laboració d’Òmnium SantBoi.

Inscripcions fins al 17 de gener:
- Per telèfon, trucant al 93 635 12 50
- Per correu a: museusantboi@gmail.com

1. La Mediterrània medieval
La Mediterrània, indubtable gresol de cultures, pobles i religions al llarg de la seva història, ha estat també testimoni d’intercanvis entre societats que acaben transformant l’essència d’aquestes.

2. La corona d’Aragó i el Sinaí a l’Edat Mitjana – Santa Caterina del Sinaí
El monestir de Santa Caterina o monestir de l’Esbarzer ardent, està situat a Egipte, a la boca d’una gorja de difícil accés, al peu del mont Sinaí. Està construït on la tradició suposa que Moisès va veure la «bardissa que cremava sense consumir-se».

3. El claustre de la catedral de Tudela
Es tracta d’un conjunt format per quatre galeries amb capitells bàsicament de tipus historiat. Devia fer-se durant el darrer terç del segle XII.

4. Sixena i els tribunals
Ara, amb la feina feta, els diners gastats, tot el treball fet i les monges ja mortes, els aragonesos, en comptes d’agrair la feina feta per Catalunya, parlaen d’espoli d’uns objectes que, cal insistir-hi i remarcar-ho, si no fos per Catalunya ara ni tant sols existirien.

5. Sant Pere de Rodes, monestir enigmàtic
Als peus de la muntanya de Verdera, al terme municipal del Port de la Selva, es troba un enclavament singular: el Monestir de Sant Pere de Rodes. El seu origen és fosc. Els seus murs i passadissos estan carregats d’història i de mites.

6. Esglésies romàniques del Baix Empordà
El Baix Empordà és un bon mostrari de l’art romànic que es construí des del preromànic fins al romànic més acurat.

7. Esglésies i castells del Bages
Una volta pels monuments medievals més importants de la comarca.

8. El vescomtat d’Ager
Visitarem castells i esglésies romàniques del vescomtat d’Ager a la comarca de la Noguera.

9. El monestir de Ripoll i la seva Bíblia
La Bíblia de Ripoll és un dels còdex més rics produïts a l’Edat Mitjana, fet per escrivans, il·luminadors i miniaturistes treballaven braç a braç, colze a colze, a l’escriptori del monestir de Ripoll, un dels centres de referència cultural de l’Europa medieval.

10. Beget, un poble de postal
Beget no és només un dels pobles més singulars del Pirineu, sinó que any rere any encapçala les llistes dels pobles amb més encant d’Espanya.

11. Sant Llorenç del Munt
Sant Llorenç del Munt és un monestir romànic al cim de la Mola, dins el Parc Natural de Sant Llorenç del Munt, al terme municipal de Matadepera (Vallès Occidental). És una obra declarada Bé Cultural d’Interès Nacional.

12. El Camí de Sant Jaume
El Camí de Sant Jaume és una ruta que recorren els pelegrins procedents d’Espanya i tot Europa per a arribar a la catedral de Santiago de Compostel·la, on es veneren les relíquies de l’apòstol Sant Jaume. Us convido a seguir-lo i a peregrinar!

Preu: Gratuïta