Censura Militar (Segell)

Dia Internacional dels Museus (18 de maig) i Festa Major de Sant Boi

divendres 12 de maig, 10:14h

DIM-2017

La crida que ha fet enguany l’ICOM (Internacional Council of Museums) per a que tots els museus del món treballin el mateix concepte. Aquest és:

“Museus i històries controvertides: dir el que no es pot dir als museus.”

Aquest concepte posa de relleu com l’aceptació d’un passat dolorós constitueix un primer pas per imaginar un futur comú sota el signe de la reconciliació.

El Museu de Sant Boi ha respost a aquesta crida presentant la investigació en curs feta per Carles Serret, des de l’Arxiu Històric Municipal, sobre els santboians que van participar a la Guerra Civil Espanyola i no van tornar.

Censura Militar (Segell)Vídeo promocional: Vilaboi, se’n va anar a la guerra

Amb el títol “Vilaboi se’n va anar a la guerra ….”, retem homenatge a aquestes més de  1.400 persones que van anar a lluitar per unes idees, des les quals unes 150 van desaparèixer o no van tornar.

Us convoquem al Museu de Sant Boi, el dia 18 de maig a les 20 hores.

* * * * *

2O DE MAIG -NIT DELS MUSEUS

Espectacle “Lorca contra Lorca. La palabra imprevista”

federicoglorcaVídeo promocional: Lorca contra Lorca

El 2016 es commemoraven els 80 anys de la pèrdua d’uns dels poetes i dramaturgs més grans de les lletres espanyoles, la veu del qual encara segueix sent actual. Aquest vol ser un petit homenatge de dues actrius, Mercè Sampietro i Marta Bayarri, i del músic Eduard Iniesta al poeta granadí, que fou defensor de la cultura popular, de la modernitat, de la lluita i, sobretot, de la llibertat. Va ser una més de les víctimes de la Guerra Cïvil Espanyola, i per això acompanyarà aquesta nit als Santboians que tampoc van tornar del Front.

Us convoquem el dia 20 de maig, a la terrassa del Museu de Sant Boi, a les 21 hores del vespre.

El museu estarà obert fins les 23 hores i haurà servei de bar.

* * * * *

21 DE MAIG:
VISITA TEATRALITZADA, AL MUSEU I EL SEU ENTORN, AMB LA MARIA LLUÏSA CASANOVA.
(Us recordem que cal inscripció prèvia)

21 DE MAIG:
INAUGURACIÓ DE L’EXPOSICIÓ: “EL LLOBREGAT: 1 DELTA, 6 POBLES“.
(Can Barraquer, a les 12’30 h – Entrada lliure)