cartell expo sXVIII PETIT

Exposició ‘Sant Boi al segle XVIII. Un segle d’entre guerres’

dijous 28 de novembre, 14:02h

Aquest any han començat els actes vinculats amb la celebració del Tricentenari, fets per molt coneguts però que sovint no sabem emmarcar en el seu context històric. És per això que us proposem una exposició sobre el s. XVIII, un segle interns ple de conflictes i també de creixement econòmic, una mostra que pretén visualitzar la recuperació d’una societat després d’un conflicte en el context del nostre territori: com es supera la crisis conseqüència de la guerra de Successió i la postguerra, com millora la vida quotidiana i les cases s’omplen d’objectes, com apareixen nous costums vinguts d’Amèrica – la xocolata i el tabac -, fins les pèrdues repetides de les collites que provoca que els esdeveniments històrics de finals del s. XVIII i en conseqüencia, la seva societat, s’estigui preparant per a un nou conflicte, la Guerra del Francés.

Inauguració el 5 de desembre de 2013 a les 19 h. al Museu de Sant Boi – Can Barraquer