expo-Hiroshima-i-Nagasaki-museu-sant-boi-02

“Hiroshima i Nagasaki, els únics atacs atòmics de la història” al Museu de Sant Boi

dijous 7 de febrer, 22:55h

Fins al 3 de març es podrà veure a la sala de la planta baixa del Museu de Sant Boi l’exposició “Hiroshima i Nagasaki, els únics atacs atòmics de la història”, produïda per Lucas Vallecillos, fotoperiodista i membre del col·lectiu + Retina.

expo-Hiroshima-i-Nagasaki-museu-01

L’agost de 1945, en un interval de tres dies, es van llançar bombes atòmiques sobre les ciutats d’Hiroshima i Nagasaki, provocant una matança massiva i indiscriminada d’unes 210.000 persones en aquell moment i provocant una xifra similar de morts des de llavors. La mostra fotogràfica és un exercici de memòria històrica que pretén fomentar cultura de pau i estimular la reflexió i el debat sobre la necessitat de l’eliminació de les armes nuclears, centrant-se en l’única vegada a la història que s’ha fet servir aquest armament.

L’exposició es divideix en dues parts: la primera, anomenada Testimonis, posa cara al desastre causat pel bombardeig atòmic mitjançant el testimoni de vuit hibakusha, supervivents de la bomba atòmica, que expliquen com van viure el bombardeig i com ha marcat l’esdevenir de les seves vides. La segona part, titulada Hiroshima i Nagasaki avui, és un retrat actual d’ambdues ciutats, que viuen el present sense oblidar el passat, i que en l’imaginari de la humanitat estan estigmatitzades i són grans desconegudes. En aquesta segona sèrie d’imatges l’autor ha volgut estimular un imaginari col·lectiu més modern, que transcendeixi a les dramàtiques imatges en blanc i negre de 1945.

L’any 2020 es compleix el 75è aniversari del bombardeig atòmic, Sant Boi s’ha volgut sumar a la commemoració amb aquesta mostra fotogràfica.

Del 5 de febrer al 3 de març

expo-Hiroshima-i-Nagasaki-museu-sant-boi-03