Informacions i agenda (maig de 2016)

divendres 29 de abril, 9:12h

Roc BenviureROC BENVIURE I FÀTIMA D’ALMAFAR

Roc, un guerrer que es va quedar atrapat en el segle X, ens explicarà – cada primer diumenge de mes – perquè es va construir aquesta torre, què hi havia als diferents pisos, quines armes guardava, quins reis catalans la van visitar, …  i un munt de coses que segurament no sabreu … fins hi tot farem un passeig pels voltants i ens mostrarà  els seus camins secrets.

Diumenge, 1 de maig, a les 11’30 h.
Museu de Sant Boi – Torre de Benviure
Activitat gratuïta, apta per a tots els públics. No cal inscripció prèvia.

Hermes

Presentació del programa HERMES 2016

LA PREHISTÒRIA

Enguany el Museu ha programat dues exposicions centrades en la prehistòria. Podrem veure com hem fet accessible aquest apassionant període als amics i amigues dels hospitals de Sant Joan de Deu i  Benito Menni… us hi esperem!.

Dissabte, 7 de maig, a les 11 h.
CAN MASSALLERA (C/Mallorca, 30)
Activitat gratuïta, apta per a tots els públics.

ClipDia Internacional dels Museus

Mª Lluïsa Casanova, besnéta de Rafael Casanova (darrer Conseller en Cap de la ciutat de Barcelona el 1714), ens explicarà històries del seu besavi, coses de la vida quotidiana del Sant Boi del segles XVIII i XIX, del temps que li ha tocat viure.

Aquest dia, de forma especial, ens donarà a tastar un producte estrella del segle XVIII. Quin?.

Visita teatralitzada
MUSEU DE SANT BOI – CAN BARRAQUER
Dimecres, 18 de maig i a les 19 h.
Activitat gratuïta. Apta per a tots els públics

* * *

Nit_dels_museus_2016V2DEFNIT DELS MUSEUS (Dissabte, 21 de maig)

Concert en commemoració de l’any Granados a càrrec de Ballade Trio ( Marta Obradors al Piano, professora de l’escola de música Blai Net). A les 21 h.

Sessió DJ amb Xavier Artigas. A les 22 h.

Servei de Bar a càrrec de Les Muses, amb sorpreses culinàries.

El MUSEU restarà obert fins les 12 de la nit.
Activitat gratuïta, apta per a tots els públics.

* * *

MegalitismeSota el nom de QUAN LES PEDRES ENS PARLEN. EL MEGALITISME A CATALUNYA”, el grup de recerca DidPatri del Departament de Didàctica de les Ciències Socials de la Universitat de Barcelona, amb la col·laboració de l’empresa de museologia Molècula han produït la nova exposició que podrem veure, al nostre museu, fins el proper 22 de maig.

Els megàlits són unes de les restes arqueològiques més singulars del nostre passat. Els trobem repartits arreu del territori i des de molt antic van despertar l’interès dels primers arqueòlegs. Perquè trobem megàlits arreu del territori? Qui i com es construïen? Per a què servien? On en podem trobar? Totes aquestes preguntes busquen respostes en aquesta exposició itinerant.

Activitat gratuïta, inclosa amb l’entrada al MUSEU.
Donatiu: 2 EUR i descomptes del 50%.  Gratuït per jubilats, aturats, menors de 12 anys i ICOM.