Festa_romana_web_2018_museu

LVDI RVBRICATI MMXVIII Festa Romana de Sant Boi

diumenge 13 de maig, 12:53h

CONVIVIVM, EL BANQUET A ROMA

Enguany 2018 es compleixen 15 anys de l’inici del projecte Ludi Rubricati, la festa romana del Museu de Sant Boi. El festival Ludi Rubricati, a hores d’ara, suposa una interessant proposta de difusió patrimonial ja consolidada i amb una llarga trajectòria de qualitat que fan d’ell un referent dins el paisatge de difusió patrimonial a mitjana escala del país.

Els Ludi Rubricati suposen un esdeveniment de lleure i difusió cultural, de format mitjà, que actuï com a eix dinamitzador del patrimoni romà de Sant Boi. La característica principal del qual serà la recreació activa per tal d’oferir informacions sobre diversos aspectes relacionats amb el Convivium i en general amb el menjar en època romana.

Una bona part dels nostres aliments i les maneres de consumir-se de manera col·lectiva, són herència de l’activitat i i costums d’època romana.

El convivium era un banquet, un festí, un dinar generalment celebrat amb ostentació, com una celebració. En aquest acte, l’objectiu genèric era el gaudir dels sentits, el compartir amb els amics, els convidats, la taula, el menjar i el moment, però també amb els deus. El banquet romà era hereu del banquet grec, però molt més ostentós i elaborat.

En general, el menjar era un ritual important que es celebrava en una de les dependències més grans de la domus, el triclinium. Totes aquestes dades, informacions i els diversos elements i matisos que ajuden al participant al coneixement del món culinari i convivial romà, es presentaran mitjançant diverses activitats lúdiques i amb el recolzament de grans professionals de la divulgació científica, en aquesta edició del festival del Museu de Sant Boi: el Ludi Rubricati de 2018.

Tos els tallers i les recreacions històriques giren al voltant del Convivium. Hi han tallers que són nous, altres que es repeteixen per aclamació popular, però sempre amb la mateixa intenció gaudir d’un cap de setmana amb la història.

L’obra de teatre del divendres 8 al vespre, també girà al voltant del banquet romà. L’obra Aulularia o comedia de l’olla, adaptada per la companyia “et alia”, ens farà riure, així entrarem amb bon peu a l’edició d’enguany dels Ludi Rubricati.

Horaris:

Dia 8, a les 9,30, als Jardins de Can Torrents teatre Aulularia o comedia de l’olla, per la companyia Et Alia.

Dia 9, entre les 17 i 21 hores, tallers i recreacions històriques a Can Barraquer i Can Torrents, visites guiades a les Termes Romanes.

Dia 10, entre les 10 i les 14 hores, tallers i recreacions històriques a Can Barraquer i Can Torrents, visites guiades a les Termes Romanes.

Festa_romana_2018_DINA3_baixa_DEF_2_web_museu