Exposició Temporal

Els noms de Sant Boi

- 02/12/2018 a 28/04/2019

En aquesta exposició el Museu de Sant Boi de Llobregat vol mostrar una compilació de documents i materials de primera magnitud (pròpies i d’altri) pertanyents a diverses èpoques que ens indiquen l'evolució del nom de la nostra població al llarg de les centúries. A més, aquesta mostra ens endinsa en el perquè, el com i el quan de cadascun dels apel·latius.

De tots és ben conegut l’origen del cognom de la nostra població: Llobregat, provinent de l’apel·latiu llatí Rubricatum amb què els romans coneixien aquest curs fluvial per les seves terres rogenques.

Però què sabem del nostre nom propi?

SANCTI BAUDILI, SANT BALDIRI, SEMBOI, SANT BOY, SEMBOY, VILABOI, SAN BAUDILIO, SANT BOI

Procedent del nom d’un sant francès, l’evolució de l’actual nom de la vila de Sant Boi ha sigut constant durant el pas de les centúries, ha variat segons les conjuntures polítiques i socials.

Els_Noms_Sant_Boi_04En aquesta exposició el Museu de Sant Boi de Llobregat vol mostrar una compilació de documents i materials de primera magnitud (pròpies i d’altri) pertanyents a diverses èpoques que ens indiquen l’evolució del nom de la nostra població al llarg de les centúries. A més, aquesta mostra ens endinsa en el perquè, el com i el quan de cadascun dels apel·latius.

Volem donar resposta a una pregunta que molts veïns i veïnes ens fem. D’on ve Sant Boi?

Aquest projecte ha suposat una recerca intensa de documents i materials, alguns d’ells inèdits, en diferents arxius i institucions, incloses, per suposat, les nostres: el Museu de Sant Boi de Llobregat i l’Arxiu Històric Municipal de Sant Boi de Llobregat.

Aquesta recerca ens ha permès conèixer d’una manera detallada les diverses evolucions del nostre topònim al llarg del temps, i les conjuntures que han acompanyat els canvis de noms.

Així doncs, amb aquest projecte volem apropar els resultats d’aquesta recerca al públic, a través d’una exposició didàctica i atractiva, però alhora rigorosa, presentant materials i documents històrics rellevants per la nostra història, alguns d’ells ben curiosos.

Els-noms-de-Sant-Boi

Els_Noms_Sant_Boi_01