Exposició Temporal

Museu de Sant Boi de Llobregat - Carrer del Pont, 7 - 23/03/2017 a 17/05/2017

GOLS DE TINTA

museu_gols_tinta_opisso

Més enllà dels colors de cada equip GOLS DE TINTA. Futbol i vinyetes a Catalunya des de 1895 fins avui, ens endinsa en el món del còmic vinculat al futbol. Fent-nos descobrir el particular enfocament que els dibuixants, il·lustradors i humoristes han dispensat a al futbol des de la seva implantació a casa nostra fins avui. I sent els seus dibuixos i vinyetes els encarregats d’explicar-nos part de la vida social i política del nostre país a través de fets i personatges que ens identifiquen com a societat.

Una mostra de la història de més d’un segle sobre el futbol a Catalunya i d’aquesta fructífera unió entre aquest esport de pilota i el món de les tires còmiques, a partir de la mirada de dibuixants i il.lustradors, una visió fresca, despreocupada i divertida de la història del futbol català, amb imatges reproduïdes en tota mena de materials impresos, especialment a diaris i revistes.

Hi podreu trobar peces de Valentí Castanys, Cesc, Opisso, Oscar Nebreda, Miquel Ferreres i molts d’altres que amb el seu traç han deixat per al record instants curiosos i crítics d’aquests esdeveniments esportius.

Una visita ideal per als amants de les il.lustracions, el còmic i apassionats del futbol. Teniu temps fins al 20 de maig… 3, 2 1 i gooool!!