Exposició Temporal

OSSOS. Un viatge a l’època medieval de la mà de l’antropologia física

Museu de Sant Boi de Llobregat - Carrer del Pont, 7 - 19/04/2018 a 25/06/2018

Presentem aquesta exposició per a descobrir el que amaguen les restes humanes, mitjançant l’antropologia física i la paleopatologia.

L’exposició “Ossos: un viatge a l’època medieval de la mà de l’antropologia física” ens apropa a les condicions de vida de les poblacions catalanes entre els segles VIII i XV a través de l’estudi de les restes d’esquelets localitzades en jaciments arqueològics bàsicament de la Catalunya Central. L’exposició explica com vivien i morien els nostres avantpassats de l’edat mitjana i aprofundeix en diferents aspectes de la seva vida a partir de la utilització de diverses tècniques de l’antropologia física –la ciència que estudia les restes òssies– i la paleopatologia –la ciència que estudia les malalties que van patir persones o animals del passat. Una part important dels monuments i necròpolis presentades en aquesta mostra varen ser estudiades en col·laboració per membres del laboratori de paleopatologia i paleoantropologia del Museu d’Arqueologia de Catalunya i foren excavats pel Servei del Patrimoni Arquitectònic Local (SPAL) de la Diputació de Barcelona i per altres centres d’investigació i empreses.

Ossos_exposicio_temporal_Museu_Sant_Boi01