Exposició Temporal

PER BRUIXA I METZINERA. LA CACERA DE BRUIXES A CATALUNYA

Museu de Sant Boi - Can Barraquer (Carrer del Pont, 7). - 01/06/2016 a 04/09/2016

La bruixeria a Catalunya

El fenomen de la bruixeria ha generat un gran nombre de tòpics, que sovint han estat utilitzats en les arts plàstiques, la literatura i el cinema. La bruixa que vola dalt d’una escombra, que es troba amb les seves companyes en sàbats nocturns i que disposa de poders malèfics atorgats pel diable posseeix un gran atractiu en l’àmbit de la creació. Fins i tot darrerament ha donat lloc a un nou subgènere: el de la bruixa edulcorada, o més o menys bona.

Però la bruixeria i la seva repressió susciten un gran nombre d’interrogants. ¿En quin moment es construeix la visió tradicional de la bruixeria? ¿Quan s’inicià la persecució contra les suposades bruixes? ¿Per què van ser perseguides? ¿Qui eren els seus perseguidors? ¿Quantes i quants van morir? ¿Com afectà aquest fet a Catalunya?

El recorregut que aquesta mostra (produïda pel MUSEU D’HISTÒRIA DE CATALUNYA) presenta, pretén donar les claus per respondre algunes d’aquestes preguntes –i potser obrir-ne de noves, tan o més inquietants–. L’exposició ens durà de la història –la gènesi del fenomen, la cacera de bruixes i la seva fi– al folklore i l’etnografia –el record popular–. I es mourà essencialment entre dos àmbits territorials: Catalunya i el conjunt de l’Europa cristiana.

Activitat gratuïta, inclosa amb l’entrada al Museu.

Donatiu: 2 EUR i descomptes del 50%.  Gratuït per jubilats, aturats, menors de 12 anys i ICOM.